Strategia marketingowa – całokształt, co musisz wiedzieć
Strategia marketingowa to wstępny projekt działania mający na celu osiągnięcie założonych celów biznesowych przez przeznaczenie instrumentów marketingowych. W skrócie, strategia ta określa, jak przedsiębiorstwo będzie pozyskiwało klientów i zwiększało własne przychody – konsultacje marketingowe. Podstawą strategii marketingowej jest poznanie pragnień i oczekiwań klientów oraz dopasowanie propozycji firmy do tych potrzebowań. Koronnym elementem jest tutaj dobór słusznego segmentu rynku i opracowanie artykułów bądź usług, jakie będą pasowały wymaganiom tej grupy konsumentów. Strategia marketingowa powinna uwzględniać również cele dotyczące wizerunku firmy oraz sposoby dotarcia do konsumentów, np. za pomocą reklam, działań promocyjnych czy marketingu internetowego. Ważne jest także określenie sposobów mierzenia efektów działań marketingowych, aby można było weryfikować, czy docierane są zaplanowane cele. Wymagane elementy strategii marketingowej to też analiza konkurencji oraz definicja unikalnej wartości, jaką korporacja proponuje osobistym kontrahentom.
+Artykuł Sponsorowany+